Věc Makropulos

13.02.2015 12:02

Věc Makropulos je divadelní hra českého spisovatele a dramatika Karla Čapka. Zabývá se otázkou nesmrtelnosti a práva člověka prodlužovat si uměle život. 

"....Hlupáci, vy jste tak šťastni! ... A všecko jen pro tu pitomou náhodu, že brzo umřete! Všechno vás zajímá jako opice! Ve všecko věříte, věříte v lásku, v sebe, ve ctnost, v pokrok, v lidstvo, já nevím v co... Každý v něco věří! Vám se to žije, vy ...blázni! ... Člověk nemůže milovat tři sta let... Nevydrží to. Všecko omrzí. Omrzí být dobrý a omrzí být špatný. Nebe i země tě omrzí. Ó bože, já byla jako vy! Já byla děvče, já byla dáma, já byla šťastná, já, já byla člověk!..."

  • Autor: Karel Čapek
  • Režie: Rita Jasinská
  • Návrh scény: Miroslav Dvořák
  • Scéna a kostýmy: Lucie Albrecht
  • Choreografie: Lucie Albrecht
  • Hudba: Martin Čarný
  • Pedagogické vedení: Miroslav Dvořák
  • Úprava textu: Rita Jasinská


Osoby a obsazení:

  • Emilia Marty: MAGDALÉNA WRONKOVÁ
  • Jaroslav Prus: PETR STEHLÍK
  • Janek, jeho syn: KAREL POKORNÝ
  • Albert Gregor: MICHAL DADURA
  • Hauk-Šendorfová: IVETA VALTOVÁ
  • Advokátka dr. Kolenatá: MARKÉTA JAVORKOVÁ
  • Solicitátorka Vítková: EVA PECHOVÁ
  • Kristina, její dcera: NELA FRIEBOVÁ
  • Lékařka, Inspicientka: MIROSLAVA LUKÁŠOVÁ
  • Poklízečka, Komorná: TEREZA PÁCLOVÁ

Patronka projektu

Darujte krev... 

Může to být hodnota celého života!

Facebook

Instagram

↑↑↑ ODKAZY ↑↑↑

_______________

↓↓↓KONTAKT↓↓↓

Kontakt

Iveta Valtová Praha iveta@ivetavaltova.cz